Interviu cu Monika Puiu, Managing Director NHR Agropartners
Modificările intervenite în ultimii ani în obiceiurile de consum ale românilor şi în portofoliul ofertanţilor, sunt câteva elemente care au generat soluții la același standard înalt. Despre permanența lângă fermieri, cu o ofertă de invidiat: mașini, soluții tehnice dar și pregătirea resursei umane, am discutat cu doamna Monika Puiu, managing Director NHR Agropartners.
“Am căutat să fim în permanenţă alături de fermieri, oferindu-le nu doar maşini, ci şi soluţii tehnice pentru rezolvarea problemelor lor.”
- Deutz Fahr este un „superbrand”, care se face remarcat pe piaţa românească! Detaliaţi, vă rog, pentru cititorii noștri cum reușiți să obţineţi performanţe într-o perioadă de criză economico-financiară globală.
Se spune că: “orice success este generat de 1% inspirație și 99% transpirație”. Pot afirma cu tărie că zicala este total valabilă pentru proiectul Deutz Fahr, pentru echipa NHR Agropartners.
Desigur, eforturile nu sunt vizibile explicit, însă deja primim feedbackuri pozitive de la clienții Deutz Fahr. După părerea noastră, legătura strânsă dintre distribuitor și producător este crucială în livrarea unor produse și a unor servicii de calitate, așa cum își doresc fermierii.
Experiența NHR Agropartners, de mai bine de 15 ani in România, ne-a invațat ca putem crește superbranduri în această piață a utilajelor agricole, dacă venim în întâmpinarea clienților cu: produse cu adevărat de calitate, oferte de finanțare tangibile, echipa de service bine pregătita, piese de schimb disponibile în timp record și, nu în ultimul rând, cu o atitudine de respect fața de munca fermierilor în absolut tot ceea ce realizăm.
- Cum apreciaţi piaţa românească agricolă din punctul de vedere al interesului pentru retehnologizarea agriculturii, al forţei de muncă dar şi al concurenţei?
Statisticile comunicate de Ministerul Agriculturii indică un parc de mașini agricole de peste 600.000 de unităţi, două treimi fiind considerate ca având durata de viaţă depăşită. Consider că piața este conștientă de nevoia de retehnologizare a agriculturii românești și că se fac eforturi în această direcție, urmând trendul evident al celorlalte țari europene.
Legat de concurența din industria utilajelor agricole moderne, personal o consider benefică deoarece, doar companiile care vor crea adevărate parteneriate cu fermierii vor putea rezista in piața. Timp de 15 ani, prin crearea parteneriatelor strânse cu fermierul, NHR Agropartners și-a asumat rolul de bun specialist in domeniu, cu capacitatea de a-l ghida sa-și atingă obiectivul propriu. Când spun susținere mă refer inclusiv la instruirea, specializarea, forței de munca. Resursa umană a NHR Agropartners beneficiază training din partea producătorilor, iar cunoștintele asimilate sunt diseminate fermierilor atunci când au nevoie de susținere în atingerea obiectivelor proprii.
- Care a fost sursa fondurilor utilizate pentru dezvoltare, investiţii etc.? Aţi folosit fonduri proprii, credite, fonduri europene?
Toate invesţitiile pe care le facem sunt gândite astfel încât să livram cele mai bune produse și servicii către clienții noștri. Viziunea pe care toată echipa NHR a îmbrățișat-o a fost aceea de a inova, nu de a copia sau urmări. Ne asumăm riscuri, suntem uniți și avem încredere unii în ceilalți că vom reuși! Toate acestea se reflectă în calitatea serviciilor oferite clienților noștri.
Ultima acțiune de inovație pe piața din Romania a fost parteneriatul cu Deutz Fahr, un proiect care provoacă dar și obligă, un proiect în care experiența joacă rolul principal.
Încă de la începutul anului, proiectul derulat cu Deutz Fahr a dovedit că este eficient atât pentru fermierii care dețin suprafețe mari cât și pentru fermierii cu suprafețe mici.
Tot din acest an, am investit din fonduri proprii în distribuția serviciilor noastre pe orizontală și am creat o structura națională. Pentru început sunt funcționale filialele noastre la Roșiorii de Vede și la Carei, iar pană la finele anului vom mai deschide alte locații. Astfel, prin filiale NHR, oferim soluții, rapid și eficient, tuturor fermierilor, indiferent de mărimea suprafețelor sau de natura problemei cu care se confruntă.
- Cum aţi finalizat anul financiar 2015? Mizați pe creștere până la finalul lui 2016?
Am mai spus și cu alte ocazii că anul 2015 a fost pentru noi un an bun, cu un record de vânzări. Și în 2016 vânzările au mers bine, în ciuda problemelor cu care s-au confruntat fermierii. Sunt optimistă și cred că se va păstra acest trend în continuare.
- Ce feedback au de obicei clienții dumneavoastră după ce încep să utilizeze noile mașini Deutz Fahr?
Deutz Fahr este un produs relativ nou pe piața noastră, iar fermierii sunt în același timp și curioși și precauți. Ceea ce este foarte bine pentru ca produsele sunt supuse multor teste, iar demonstrații cu utilajele se realizează în toată țara. Fermierii care au achiziționat Deutz Fahr apreciază în special calitatea germană în execuția utilajelor. Venind la pachet cu disponibilitatea pieselor de schimb și eficiența echipei de service a NHR, cumpărătorii Deutz Fahr se bucură de toată susținerea unui distribuitor experimentat.
- Care a fost cea mai mare provocare a businessului în 2015? Dar pentru 2016, atât din punct de vedere al businessului pe care-l conduceţi, cât şi în plan personal?
Cea mai mare provocare, în 2015, a fost renunțarea la una din mărcile principale pe care le reprezentăm și începerea unei colaborări noi cu firma Deutz-Fahr. Rezultatele obținute demonstrează ca a fost o decizie excelentă. În 2016, provocarea este legată de aceasta decizie, pentru ca am fost hotărâți să arătam clienților noștri că suntem aceiași sau chiar mai buni, mai receptivi la nevoile lor. Ne-am concentrat pe promovarea noului brand și pe instruirea personalului pentru a fi în măsură să asigurăm cele mai bune servicii post-vânzare.
Am mărit paleta de produse și de mărci de mașini agricole, am deschis filiale noi pentru a fi mai aproape de clienți și, evident, am rămas aproape de clienții noi dar și de cei vechi, asigurând service și piese de schimb în continuare pentru toate mărcile. Respectul și recunostința fața de cei care ne-au ajutat în cei peste 15 ani de când suntem în România, faptul că am crescut împreună cu ei ne-a ajutat să nu simțim perioada de tranziție.
În plan personal, mi-am propus să vin în ajutorul comunitații din România participând la dezvoltarea educației și pregătirea tinerilor pentru câmpul muncii, încurajand diverse proiecte. Aceste proiecte includ susținerea unor ONG-uri și derularea programelor de internshipuri, practică și chiar angajări part time pentru tineri. Astfel, eu împreună cu echipa NHR Agropartners, suntem parte activă la dezvoltarea comunităților din România și pregătirea viitorilor specialiști.