Guvernul a aprobat miercuri participarea României la un proiect de analiză specifică realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) privind cinci sectoare-cheie din domeniul guvernanței publice și al reformei administrative, informează un comunicat al institutiei.
Este vorba de funcția publică, coordonarea la centrul Guvernului, guvernarea deschisă, managementul bugetar și agenda digitală, care vor beneficia de realizarea unor analize specifice, evidențiind punctele forte și punctele slabe ale fiecăreia din cele cinci zone prin raportare la bunele practici ale OCDE, iar concluziile vor fi prezentate în cadrul unei conferințe pe această temă. Executivul a aprobat, de asemenea, plata contribuției voluntare a României la OCDE pentru 2016, reprezentând echivalentul a 150.000 de euro, alocând către bugetul Secretariatului General al Guvernului suma de 685.000 lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.”Necesitatea alocării sumei respective din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului este justificată de faptul că această cheltuială este generată de o situație nou apărută în timpul exercițiului bugetar”, explică Guvernul. Responsabil de implementarea proiectului va fi un comitet director, alcătuit din reprezentanți cu putere de decizie, secretari de stat sau directori ai instituțiilor implicate în proiect — Cancelaria Prim-Ministrului și Ministerul Afacerilor Externe și din ministerele responsabile de domeniile ce vor fi analizate — Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic.