Bucurestiul suporta un nou centru comercial de mari dimensiuni

Stocul de centre comerciale moderne din Bucuresti va creste cu peste 100.000 mp pana la finalul anului, prin livrarea proiectelor ParkLake si Veranda Mall Obori.

 

Pe langa aceasta suprafata, expertii imobiliari estimeaza ca in Capitala mai este loc pentru inca un centru comercial de mari dimensiuni. Odata cu livrarea centrului comercial ParkLake Plaza, stocul actual de spatii comerciale moderne in Bucuresti va creste de la 1,06 milioane mp la 1,13 milioane mp, ceea ce inseamna ca stocul de centre comerciale la mia de locuitori din zona metropolitana va ajunge la aproximativ 452 mp, fiind mult in urma mediei oraselor mari din regiune. Pana la finalul anului, in Bucuresti, urmeaza a fi livrat si centrul comercial Veranda Mall, amplasat in zona Bucur Obor. „Pe baza calculelor noastre interne, luand in calcul evolutia puterii de cumparare si ritmul de crestere a consumului in urmatorii ani, estimam ca piata va mai putea absorbi in urmatorii ani aproximativ 200.000 mp suprafata inchiriabila, din care centrele comerciale anuntate spre livrare in Bucuresti anul acesta insumeaza circa 100.000 mp. Consideram ca in afara proiectelor livrate in acest an, in Bucuresti mai este loc pentru inca un centru comercial de mari dimensiuni”, a declarat Liana Dumitru, director asociat in cadrul departamentului de retail al Colliers International. Livrarea noului mall ParkLake Plaza va pune presiune pe zona de est a Bucurestiului, unde cu mai putin de 18 luni in urma a fost livrat Mega Mall, un alt centru comercial de mari dimensiuni. Zona de est a Bucurestiului va fi acoperita pana la sfarsitul anului de patru centre comerciale moderne, Mega Mall, ParkLake Plaza, Bucuresti Mall si Veranda Mall, amplasate pe o raza de cinci – sase km. “Este greu de estimat impactul pe care noile livrari anuntate anul acesta il vor avea asupra proiectelor existente, insa cu siguranta modul de operare, flexibilitatea si adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum si o comunicare constanta cu acesta, vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecarui centru comercial. De asemenea, conceptele noi de shopping si de divertisment cu care fiecare centru va veni in intampinarea consumatorilor, pot spori atractivitatea fiecarui proiect, durata vizitelor si preferinta consumatorilor in favoarea unuia sau a altui centru comercial”, a precizat Liana Dumitru.

back to top