Colgate si Palmolive controlează 70% din piata de profil

Românii cheltuie anual 55-65 mil. euro pe pastă de dinţi şi periuţe, astfel că, în medie, un român îşi cumpără un tub de pastă de dinţi pe an şi îşi schimbă periuţa o dată la doi ani. Piaţa este subdezvoltată şi dominată clar de jucători internaţionali care sunt prezenţi la raft cu branduri cunoscute şi care au bugete uriaşe de promovare. Piaţa de igienă orală (pastă şi periuţe de dinţi) este controlată de Procter & Gamble, americanii deţinând prima poziţie în piaţă cu o cotă în valoare de 42% în 2015, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Compania activează pe această piaţă cu pasta de dinţi Blend-a-Med şi cu periuţele Braun Oral B, cu care acoperă mai multe segmente, respectiv cel al periuţelor manuale, pe baterii şi electrice, potrivit ultimelor date disponibile. Pe poziţia secundă în top se află un alt gigant, Colgate, cu 27%. Aceştia, tot americani, au sub brandul Colgate o varietate mare de produse cu care acoperă toată piaţa. „Procter & Gamble are o bază de clienţi fideli pe fiecare segment de piaţă, respectiv pe cel al pastei de dinţi cu Bled-a-Med şi cu Oral-B pe periuţe de dinţi – manuale şi electrice – , aţă dentară şi apă de gură“, spun analiştii Euromonitor. Brandurile P & G se poziţionează pe un segment superior de preţ celor ale Colgate, de aceea au o cotă de piaţă în valoare mai mare decât a conaţionalilor

 

 

back to top