Ideea programului este de a stimula inovația în inteligența artificială, oferind în același timp experiențe interesante inginerilor de la Google.
Alphabet a lansat oficial Gradient Ventures, o nouă companie din cadrul Google care va investi în start-up-uri de inteligență artificială în stadiu incipient.
Anunțul făcut marți este cel mai recent semn al interesului crescând al lui Alphabet pentru AI, o tehnologie futuristă care câștigă de asemenea importanță la Amazon, Apple, Facebook și Microsoft. Axios a raportat despre noul program în mai, dar detaliile nu erau încă făcute publice.
Gradient va investi în 10 până la 15 tranzacții în acest an și va oferi, de la 1 milion până la 8 milioane de dolari în fiecare, a declarat Anna Patterson, Fondatoare și Director General al companiei.
„Dacă vom ajuta cu adevărat Inteligența Artificială (AI), să se întâmple mai repede, ar trebui să fim mult mai implicați în comunitate”, a spus Patterson, care a petrecut aproximativ un deceniu la Google lucrând pe Android, căutari, publicitate și AI. „De aceea am decis să facem acest lucru – pentru a stimula inovarea în spațiul AI”.
Dar Gradient nu este doar o sursă de finanțare similară cu Silicon Valley pentru start-up-uri sau chiar un grup tipic de capital de risc pentru corporații. Alphabet are deja GV (fostul Google Ventures), care sprijină start-up-urile la toate etapele, și CapitalG (fostă Google Capital), care investește în companii aflate în ultima etapă de subzistență.
Companiile din portofoliul Gradient vor avea ocazia să primească cursuri avansate de AI de la Google. Ei pot avea, de asemenea, un inginer Google la locul de muncă, la fața locului și care poate oferi asistență, după cum este necesar pentru o anumită perioadă de timp, a spus Patterson.
Detaliile nu au fost complet divulgate, dar ideea este să ai în companie un inginer Google care să facă o rotație timp de șase luni – sau poate mai mult dacă un proiect are nevoie de mai mult timp – și, eventual, să aibă timp de inginerie în care să se împartă între mai multe companii de portofoliu.
Un alt avantaj este că firmele de portofoliu vor putea accesa vaste baze de date de instruire pe care Google le-a acumulat pentru a-și instrui propriile sisteme AI.