Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut, în trimestrul al doilea, cu 15,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 529 milioane de euro, însă piața IT a consemnat o scădere cu 14%, se arată într-un studiu al GfK.
„Piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în T2 2016, cu o creștere de peste 30% față de același trimestru al anului 2015. Cea mai mare categorie a sectorului — televizoarele cu ecran plat — a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă. În T2 2016, piața foto a înregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scădere de 18% față de T1 2016′, menționează sursa citată. Potrivit studiului GfK Temax, electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru al 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut. Aparatele frigorifice au crescut cu mai mult de 25%. „Piața de electrocasnice mici a însumat 36 de milioane de euro în T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Încă o dată, vânzările aparatelor de coafat au contribuit la performanța segmentului de îngrijire personală. Aparatele pentru prepararea alimentelor, dar și aspiratoarele — cele mai mari categorii ale pieței — au înregistrat și ele creșteri mari’, se mai spune în document. Valoarea pieței de IT s-a restrâns, însă, în T2 2016 cu aproape 14%, până la valoarea de 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scădere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile și tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescător. Vânzările de smartphone-uri, cea mai mare categorie a pieței telecom, au continuat tendința ascendentă, cu o creștere de două cifre în cel de-al doilea trimestru. Piața de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut. Față de T2 2015, căștile au raportat o creștere de 28%. „În T2 2016, piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu T2 2015. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, în special datorită performanței multifuncționalelor. Ușoare creșteri au fost resimțite și în segmentele de tonere și cartușe cu cerneală, datorită produselor compatibile”, precizează studiul GfK Temax.