PRIAevents, a organizat seminarul PRIA Registered Trademarks – în data de 18 iulie 2017 la hotel Radisson Blu București, cel mai complet seminar prin intermediul căruia consilierii, avocații, directorii de marketing, cei care își încep un business sau vor să își protejeze business-ul, directorii de produs, directorii de dezvoltare și directorii juridici, au beneficiat de 1 zi întreagă în care au aflat de la experții OSIM și de la consultanți tot ceea ce este nevoie pentru:
- Prediagnoza de proprietate intelectuală destinată IMM-urilor ce activează în sectoare economice productive, sau în sfera cercetării;
- Cercetarea, documentarea în baze de date publice în domeniul brevetelor și mărcilor;
- Înregistrarea unei mărci ( naționale, comunitare sau internaționale);
- Design, simboluri, etichete;
- Brevete, invenții;
- Soluționarea conflictelor privind mărcile, dreptul de proprietate intelectuală și brevetele;
- Studii de caz, exemple. Analize;
- Noutăți legislative care pot avea impact asupra activității tale;
- IMM-urile și stabilitatea;
- Proprietate industrială.
Invitată ca lector în cadrul conferinței PRIA Registered Trademarks, Elena GRECU, Partener, Grecu și Asociații a declarat „În general facturi, publicitate, cataloage, apariţii în presă şi orice alt mijloc pentru a dovedi faptul că a fost utilizată marca. Cu cât mai multe, cu atât mai credibili suntem. La nivel european, acest lucru este luat foarte în serios. Documentele trebuie datate, trebuie dovedită efectiv perioada în care a fost folosită. Sunt acceptate şi contracte privind achiziţia de materie primă, de import, de ambalaje, inclusiv pagini de internet, însă nu simpla folosire a paginilor de internet, atâta vreme cât nu se poate dovedi că au fost un număr mare de utilizatori care au vizitat acea pagină de internet. Sfatul nostru în general către clienţi este să nu vină cu un singur tip de dovezi, ci trebuie să dovedim şi publicitatea, şi faptul că marca a apărut în mai multe medii, dacă se poate şi presă scrisă, şi spoturi de TV şi orice alt mijloc de probă”, a mai susţinut avocatul.
“O marcă trebuie utilizată în următorii cinci ani de la înregistrarea ei, iar titularul trebuie să păstreze dovezile folosirii, altfel poate fi decăzut din drepturi”, a mai menționat avocatul Elena Grecu.
Alături de Elena GRECU, Partener, Grecu și Asociații, lectori prezenți au fost: Adrian NEGOIȚĂ – Director, Direcția Brevete de Invenție, OSIM; Eugenia NICOLAE – Șef Serviciu, Baze de date și Servicii Informatice, OSIM; Elisabeta BERCEANU – Expert Serviciu Marketing, OSIM; Carmen SOLZARU – Șef Serviciu Contestații – Revocări, OSIM și Răzvan CÂȘMOIU – Director, Direcția Expertize, Constatări, Economic și Organizare, ORDA.
Marca este un element esenţial al strategiei companiilor, ea poate face face distincţia dintre produsele şi serviciile fiecarei companii şi cele ale concurenţei sale. De aceea, conferinta PRIA Registered Trademarks a reunit cei mai mulți participanți din cea mai variată gamă: finanțe –bănci, auto și componente auto, leasing, agricultură, retail, farma, cercetare, știință, construcții, arhitectură, comerț, energie, industrie, aeronautică, avocatură, comerț, fashion, servicii, IT&C, autorități, camere de comerț, ambasade, mediul academic, publishing, teatru și film, producții musicale, și lista poate continua.
Proprietatea intelectuală este unul dintre instrumentele considerate a fi de impact pentru economică, socială şi culturală a unei ţări. Cercetarea şi inovarea, o componentă strategică pentru dezvoltarea economică și pentru progresul umanității este strâns legată de domeniul proprietăţii intelectuale. Știinţa, tehnologia şi inovarea sunt domenii care generează constant progres tehnologic, asigurând perpetuarea dezvoltării şi contribuind la crearea perspectivelor competitive ale României, dar și ale companiilor și instituțiilor din România, în contextul globalizării.
Aceast seminar s-a adresat atât mediului de business din toate sectoarele cât și specialiștilor.
Cele mai noi modificări legislative, analize și studii de caz despre mărci, proprietate intelectuală, brevete, invenții, desene și modele industriale au fost dezbătute în cadrul Seminarului PRIA Registered Trademarks.
Printre temele care au abordate pe toată durata seminarului s-au regăsit: Marca – element esenţial al strategiei companiilor, distinctiv pentru diferențierea față de concurență; Proprietatea intelectuală – impact pentru economie, societate şi cultură, dar și componentă strategică progresul umanității, alături de brevete și invenții; OSIM – Strategia dezvoltării protecţiei proprietăţii industriale în România şi aplicarea politicii în domeniu. Studii de caz; Prediagnoza de proprietate intelectuală destinată IMM-urilor ce activează în sectoare economice productive, sau în sfera cercetării; Cum se poate descoperi potențialul de proprietate intelectuală de care poate beneficia un – IMM invenţii, mărci, desene industriale, modele de utilitate, licenţe şi cesiuni, servicii de cercetare documentară, know-how, secrete de serviciu? Mărci naționale, mărci UE, mărci internaționale. Ce să ne alegem? Cum decidem ce ni se potrivește?; Ce ar trebui să știe reprezentanții din: auto, agricultură și retail, farma, IT&C, constructii, industrie, energie, aviație, mediu și nu numai?; Ce trebuie să știe din acest domeniu companiile care fac export sau import? Cum se pot evita întârzierile la înregistrarea unei mărci UE, dar a unei mărci naționale?; Ce rol poate juca medierea în soluționarea conflictelor privind mărcile, dreptul de proprietate intelectuală și brevetele?; Companiile și instituțiile de stat – cum pot înregistra acestea mărcile? Dar brevetele?; Ce trebuie să știe companiile despre reînnoire? Cum se depune și când anume?; Care sunt tipurile de mărci și de ce trebuie să le cunoaștem? Ce specificații au fiecare?; Protecția denumirilor de origine și indicațiilor geografice. Înregistrarea lor la nivel international; Înregistrarea mărcilor de țară. Cum se asigură coerența deplină a acestor motive de refuz cu legislația relevantă a Uniunii și cu legislația națională relevantă, care vizează protecția acestor titluri de proprietate intelectuală?; Ar trebui să fie extinse astfel încât să includă și mențiunile tradiționale protejate pentru vinuri, precum și specialitățile tradiționale garantate?; Se poate introduce interzicerea publicității comparative pentru a se asigura protecția mărcilor? Contrafacerea și pirateria în proprietatea intelectuală; Rolul consultanților pentru creșterea culturii concurențiale în mediul de afaceri.
PRIA Registered Trademarks a fost de interes pentru avocații cu experiență, dar și pentru cei care sunt la început de carieră, pentru directorii juridici și consultanții juridici din cadrul companiilor private și de stat din România, pentru judecători, procurori și reprezentanti ai mediului universitar, ai autorităților și a presei de specialitate.
Seminarul PRIA Registered Trademarks s-a desfășurat sub egida OSIM, iar parteneri ai evennimentului au fost Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), Camera de Comerț si Industrie Româno-Britanică, Beroba, Camera de Comerț si Industrie Româno-Olandeză, Casa de Avocatură Grecu și Asociații, Camera de Comerț si Industrie România-Israel, Camera de Comerț si Industrie Româno-Elvețiană, Camera de Comerț si Industrie a României, RomAlimenta, MICRI Gold, Sir Ludovic Master Suit Maker și Nissa.
Parteneri media au fost Agerpres, 9AM, Jurnalul de Afaceri, Transilvania Business, The Romania Journal, Actmedia și Burqundi.
Mai multe detalii despre evenimentul PRIA Registered Trademarks puteţi găsi pe https://priaevents.ro/pria-registered-trademarks-2017/
Despre PRIAevents
PRIAevents – experţii tăi în evenimente! Noi aducem informaţii de ultimă oră şi trend-uri în business prin intermediul conferinţelor organizate. Echipa PRIAevents are o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium pentru fiecare sector de business.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați: raluca.voivozeau@priaevents.ro / 0744 584 661.