14 septembrie 2015
OVERVIEW
10.00 – 10.30 – ÎNREGISTRAREA PARTICIPANŢILOR & WELCOME COFFEE
10.30 – 12.30 – BILANŢUL ANULUI 2015 ÎN AGRICULTURĂ. CUM NE PREGĂTIM PENTRU ANUL AGRICOL 2016?
Măsurile pe care le ia Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru 2015? Ce măsuri ne pregătește pentru 2016?
Care sunt rezultatele recoltei de cereale din anul acesta? Care dintre acestea au înregistrat pierderi?
Cum a afectat seceta producția de cereale, de legume, de fruncte, de furaje? Sunt afectați și crescătorii de animale de secetă? Ce subvenții vor primi de la stat fermierii afectați de secetă? Ce rol ar putea avea asigurările agricole?
Irigațiile – ce fonduri vor fi alocate anual pentru sistemul de irigații?
Fondurile Europene – bilanțul anului 2015 și previziuni pentru 2016
Scăderea TVA-ului la alimente. Ce rezultate au fost înregistrate?
Care este volumul investițiilor românești în agricultură? Care este ponderea investițiilor străine?
Cum se pot cumpăra terenurile agricole în România? Intabularea și înscrierea la cartea funciară. Cum ne sfătuiesc spcialiștii să procedăm?
Importanţa colaborării dintre producători, procesatori şi retaileri în România
Respectarea standardelor europene fito-sanitare şi sanitar-veterinare la produsele alimentare
Atestarea produselor tradiţionale şi comercializaea lor în România şi în UE
Poveşti de succes ale retailerilor privind comercializarea şi promovarea produselor romaneşti
Cum sunt încurajaţi tinerii fermieri de către Stat si de către UE?
Care sunt sfaturile consultanţilor privind dezvoltarea sectorului agricol în România?
Bilanțul anului 2015 în agricultură. Cum ne pregătim pentru anul agricol 2016?
Lectori:
Daniel CONSTANTIN – Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Mihai ANIȚEI – Director General, AZOMUREȘ
Cristian POPESCU – Managing Associate, Popovici Niţu&Asociaţii
Dan ILIE – Preşedinte, Asociaţia Producătorilor Agricoli LAPAR Ilfov
Florin CĂPĂȚÂNĂ – Vicepreşedinte, Asociația Marilor Rețele Comerciale – AMRCR
Sorin MINEA -Preşedinte, ROMALIMENTA
Viorel MATEI – Fermier
Moderator: Raluca VOIVOZEANU – CEO al PRIAEVENTS
12.30 – 13.00 – Sesiune întrebări şi răspunsuri
13.00 – 14.00 – Prânz