Producatorul norvegian de ingramasinte Yara a cumparat Agro Office

Compania norvegiană Yara, o afacere de 10 miliarde de euro anual la nivel global în industria îngrășămintelor, a cumprat compania MicroAccount, furnizor de soluții IT și sisteme de management pentru ferme sub brandul Agro Office, cu operațiuni în România și Bulgaria.

„Vom avea o platformă unică prin care să îi susținem pe clienții nostri”, a spus Terje Knutsen, unul dintre executivii Yara, într-un anunț public.Norvegienii nu au făcut public niciun detaliu financiar al acestei tranzacții.MicroAccount are o istorie de 24 de ani și a fost fondată în Bulgaria, iar în urmă cu doi ani compania a făcut pasul și pe piața din România. Compania furnizează soluții software pentru gestiunea contractelor de arendă, managementul loturilor de teren lucrate, gestiunea costurilor prin monitorizarea consumurilor agronomice din fiecare parcelă de teren din ferme. MicroAccount furnizează și echipamente hardware precum sistemele GPS pentru agricultură. “Prin extinderea uneltelor noastre digitale și portofoliului de servicii putem ajută fermierul să își majoreze productivitatea și să își crească calitatea producției și în același timp să contribuim la reducerea impactului agriculturii asupra mediului”, a adăugat Knutsen.

Achiziția făcută de Yara vine în contextul în care producătorul norvegian de îngrășăminte este implicat deja în dezvoltarea de soluții IT pentru agricultură ce sunt conectate profilului său operațional.Norvegienii au în portofoliu soluții IT precum cele ce ajută la optimizarea consumului de îngrășăminte din ferme sau soluții de cartare a terenurilor.Orientarea către agricultura hi-tech prin soluții de monitorizare a potențialului productiv al terenurilor arabile sau gestionarea eficientă a consumurilor de pesticide, semințe sau îngrășăminte reprezintă una dintre cele mai fierbinți tendințe de dezvoltare actuală a agriculturii. Americanii de la John Deere controlează compania Precision Planting, prin intermediul căreia conectează utilajele la soluții software prin intermediul cărora limitează costurile de producție și eficientizează lucrările.Și producătorul de semințe Monsanto a investit în această direcție, făcând o investiție în start-up Estonian Vital Fieds, companie ce face afaceri cu produse software pentru managementul fermelor, predicții meteo și pentru bolile plantelor.

back to top