Câștigurile obținute în urma vânzării participației deținute la Visa Europe au ajutat Societe Generale să înregistreze un profit net peste estimările analiștilor în trimestrul doi din 2016.
A doua mare bancă listată din Franța a raportat un profit net de 1,46 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari) în perioada aprilie — iunie 2016, în creștere cu 8% față de trimestrul doi din 2015 și peste estimările analiștilor, de 1,36 miliarde de euro.Veniturile au urcat cu 8,1%, la 6,98 miliarde de euro. Câștigul în urma vânzării participației deținute la Visa Europe s-a ridicat la 725 milioane de euro. Rentabilitatea fondurilor proprii (ROE) s-a situat la 7,4% în primul semestru din acest an, în scădere față de 10,3% în perioada similară din 2015.”Rezultatele înregistrate într-un mediu economic dificil reflectă dinamismul și forța modelului bancar echilibrat al grupului”, a afirmat directorul general Frederic Oudea. În trimestrul doi din 2016, costurile au fost aproape neschimbate, la 4,12 miliarde de euro, în timp ce provizioanele pentru creditele neperformante au scăzut cu 8,3%, la 664 milioane de euro. Profitul diviziei de consumer banking din Franța a scăzut cu 5,2%, la 403 milioane de euro „din cauza ratelor scăzute ale dobânzilor și a declinului veniturilor”, a anunțat grupul bancar. Câștigurile de la divizia internațională de retail și servicii financiare au urcat cu 36%, la 436 milioane de euro, în special datorită majorării împrumuturilor pentru achiziționarea vehiculelor. Societe Generale a anunțat reducerea a sute de locuri de muncă în Franța și caută să scadă cu 20% numărul sucursalelor franceze până în 2020.
Indicele de adecvare a capitalului Tier 1 s-a situat la sfârșitul lunii iunie la 11,1%, neschimbat față de nivelul înregistrat la sfârșitul lunii martie. La subsidiara din Rusia, Societe Generale a înregistrat pierderi de 12 milioane de euro în perioada aprilie — iunie 2016, față de pierderi de 43 milioane de euro în urmă cu un an. Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare, are 154.000 de angajați și 32 de milioane de clienți în întreaga lume. În România, BRD-Groupe Societe Generale este cea de-a doua bancă după totalul activelor.