Publicitatea la medicamente și codurile etice au fost dezbătute la conferința PRIA Drugs and Medicine Advertising

 

PRIAevents, a organizat conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity  în data de 15 februarie 2017, începând cu ora 10.00, eveniment în cadrul căruia au fost dezbătute teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, alături de toți cei implicați, precum: legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice, reglementarea publicității suplimentelor alimentare. De asemenea, rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale au fost dezbătute.

În cadrul conferinței PRIA Drugs and Medicine Publicity, citând un studiu, Dl. Dr. Nicolae FOTIN, Președintele ANMDM, a menționat că: “în România petrecem în medie 350 minute pe zi în fața televizorului, ocupând locul 1 în Uniunea Europeană, în timp ce media europeană este de 200 de minute pe zi, iar ultimul loc îl ocupă țările nordice, cu doar 100 minute pe zi“ și faptul că: “un copil este expus la 20.000 de clipuri publicitare pe an, adică aproximativ 3 ore pe săptămână.“

Tot Dl. Dr. Nicolae FOTIN, a declarat că: “Este în lucru reglementarea dispozitivelor medicale, urmând exemplul de la reglementarea medicamentelor“, dar și că “Publicitatea la medicamente cu prescripție medicală este interzisă în țara noastră, în schimb, comunicarea pentru aceste medicamente este permisă“, în idea că acele companii care lansează medicamente, pot anunța ca există moleculele respective pe piața, dar fără să publice întreg prospectul.

De asemenea, Dl. Dr. Nicolae FOTIN a mai menționat că: “Legat de vânzarea de medicamente pe internet, ea este interzisă în România.“, dar și că “vreo 2 ani desfășoară o campanie de conștientizare prin niște lanțuri de farmacii, în care am creat cu ajutor din afară un spot TV care să atragă atenția oamenilor care se expun când comandă de pe internet diverse medicamente. Poate ar trebui upgradată la o difuzare pe un post TV cu acoperire națională.“

În cadrul aceleași conferințe, Dl. Laszlo ATTILA, Președinte al Comisiei pentru Sănătate din Senatul României, a declarat că: “Cred că în orice domeniu trebuie să existe o legislație stabilă, predictibilă, și nu care să schimbe. Eu am moștenit acum președenția unei comisii unde există o lege care în decurs de 12 ani a fost schimbată de vreo 1400 de ori. În anul 2016 a am avut un articol care a fost schimbat de 5 ori, și nu vă pot da argumente că ar fi fost fundamentate acele schimbări, științific, profesional, de ce trebuie să o facem.“, dar și că: “Împreună cu conducătorii instituțiilor de reglementare și control în domeniu, intenția noastră este de a face pași, de a fi mai operativi, de a face acele modificări și corelări legislative. Intenția noastră este să avem o legislație coerentă.“

De asemenea, Dl. Laszlo ATTILA, a mai menționat că: “s-ar bucura dacă în acest mandat s-ar ajunge la un cod al sănătații, cu tot ce înseamnă, cu reglementările subsectoriale ale acestui domeniu.“

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity, lectori prezenți au fost: Conf. Dr. Diana Păun – Consilier de Stat Departamentul Sănătate Publică Administrația Prezidențială, Dr. Nicolae FOTIN, Președinte ANMDM, Laszlo ATTILA, Președinte al Comisiei pentru Sănătate din Senatul României, Lorand DUROS – Vicepreședinte, Comisia pentru Cultură, Senatul României; Dr. Oana COCIAȘU – Președinte, RAC; Diana MEREU – Director Executiv, RASCI; Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP, Secretar General, PRISA și Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC.

Publicitatea medicamentelor în secolul XXI este guvernată de directive, legi, regulamente, ghiduri şi coduri de etică diferite în fiecare țară, dar guvernate de aceleași principii. Publicitatea medicamentelor include publicitatea destinată publicului larg, profesioniștilor din domeniul sănătății, vizitele reprezentanților medicali la prescriptori, furnizarea de mostre, sponsorizarea de întâlniri promoționale pentru profesioniștii din domeniu etc., precum și orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente.

Publicitatea medicamentelor este o realitate a pieței de astăzi, însă trebuie să ne asigurăm că promovarea medicamentelor: este reglementată în mod adecvat;  zonele cu probleme sunt identificate și abordate rapid; influența potențială asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor și costurilor este bine înțeleasă;  este echilibrată și susținută în mod corespunzător de surse de informații complete și validate științific. Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile;  de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

Reglementarea marketingului în industria farmaceutică și a relațiilor cu profesioniștii din sănătate, dar și relațiile dintre industria pharma și asociațiile de pacienți, precum și informațiile transmise către specialiști și organizațiile acestora sunt subiecte tratate cu maxim interes și în România.

Conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity a reprezentat un important eveniment dedicat sistemului de sănătate şi a reunit reprezentanți ai autorităților, ai companiilor care produc sau distribuie medicamente și dispozitive medicale, ai lanțurilor farmaceutice, medici, pacienți și reprezentanți mass-media, constituind un prilej excelent de a dezbate cu toți actorii implicați aspecte importante despre legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, OTC și suplimente alimentare.

Prin intermediul acestei conferințe s-a creat prilejul cel mai bun pentru stabilirea unui dialog constructiv între autorități și companii, pacienți și mass-media. Publicitatea la medicamente este un subiect extrem de important și de actualitate, care ne interesează pe noi toți.

Ce trebuie să schimbăm la legea actuală? Ce anume poate să comunice o companie care lansează un produs inovativ pe piață? Ce modalități de promovare există în plus la suplimente față de medicamente? Care sunt particularitățile comunicării științifice? Ce rol joacă mediul online: site-uri internet, bloguri, forum-uri și rețele sociale – Facebook și Youtube?

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents îşi concentrează atenţia asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât şi pentru pacienţi, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv şi detaliat prezentate.

Medicamentele și publicitatea acestora a fost foarte importantă de-a lungul timpului, cu ajutorul lor și al cercetărilor medicale fiind salvate foarte multe vieți. Au avut un rol important în îngrijirea sănătății, pentru durata vieții şi în plus au redus povara adusă de boli şi dizabilități.  Tocmai de aceea, accesul tuturor pacienţilor la medicamente reprezintă o prioritate în întreaga lume.

Conferinţele PRIAevents aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass- mediei. Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor dedicate sistemului medical.

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents îşi concentrează atenţia asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât şi pentru pacienţi, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv şi detaliat prezentate.

Mai multe detalii, despre evenimentul PRIA Drugs and Medicine Publicity puteți găsi pe website-ul: https://priaevents.ro/pria-drugs-and-medicine-publicity/. 

Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să contactaţi:

raluca.voivozeau@priaevents.ro/ 0744 584 661.

 

back to top